Główny Księgowy.
Dział Finansowo - Księgowy /FF/ - podlega bezpośrednio Głównemu
Księgowemu.
Prowadzi obsługę finansowo - księgową Spółki.
Do zadań działu w szczególności należy:
1) prowadzenie
rachunkowości finansowo - księgowej wg obowiązujących przepisów o rachunkowości
i przepisów podatkowych,
2) prowadzenie analizy bieżącej kosztów,
3) sporządzanie sprawozdań finansowych,
4) rozliczanie z budżetem Miasta,
5) prowadzenie rozrachunków z tyt. dostaw robót i usług, kontrola formalna i
rachunkowa dokumentów Ąródłowych, prowadzenie rozliczeń pracowniczych i innych
należności i zobowiązań,
6) realizacja zadań związanych z kredytami( współpraca z bankami w okresie
spłaty kredytu),
7) księgowanie i windykacja należności czynszowych dzierżawnych i opłata za
świadczenia z tyt. najmu i dzierżawy, ewidencja wpływów z tyt. najmu i
dzierżawy lokali użytkowych, garaży terenów, należności z umów leasingowych, ze
sprzedaży nieruchomości i z oddawaniem gruntów w użytkowanie wieczyste oraz
prowadzenie egzekucji tych należności,
8) prowadzenie rozliczeń z Rejonami Eksploatacji Budynków oraz pozostałymi
właścicielami z tyt. opłat za lokale,
9) prowadzenie wymaganej przepisami ewidencji dochodów i kosztów w zakresie
prowadzenia odpowiedniej księgowości i rozliczeń poprzez rachunek bankowy w tym
osobno funduszu remontowego,
10) ewidencja środków trwałych Spółki, materiałów i wyposażenia oraz maszyn i
urządzeń, terenów budynków i budowli przekazanych w zarząd,
11) weryfikacja stanów ewidencyjnych na podstawie inwentaryzacji i protokołów
zdawczo odbiorczych,
12) syntetyczna i analityczna ewidencja kosztów robót usług i materiałów,
ewidencja przychodów, ewidencja płac, zakupów inwestycyjnych i inwestycji
własnych,
13) gospodarka kasowa Spółki,
14) prowadzenie spraw w zakresie obowiązkowych i dobrowolnych ubezpieczeń
losowych majątku Spółki, ubezpieczeń komunikacyjnych od odpowiedzialności
cywilnej,
15) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem mienia, przygotowywanie
projektów instrukcji i zarządzeń,
16) analiza finansowo-księgowa działalności Spółki, analiza wpływów i wydatków,
17) komputerowa ewidencja kosztów w podziale na budynki,
18) prowadzenie własnego archiwum,
19) obsługa Punktu Informacyjnego.